top of page
  • Skribentens bildkhadijaskitchen.se

Kycklinggryta med asiatisk smak.


Jag älskar asiatiska kryddor och man kan variera mycket, grytor, wok, nudelsoppa och mycket mer. Jag gillar också att mixa ihop olika kryddor i en samma gryta, juste här kycklinggryta har blandat Koreanska chili pasta och Thailändsk massaman curry .


Recepten

1 kg kycklinglår

1 burk kokosmjölk

2 gullök

4 st vitlök

1 msk ingefära

1 msk koreansk chilli pasta

2 msk massaman curry

2 msk tomatpuré

1 msk fisksås

1 tsk socker

4 st limeblad

broccolibukett

2 st morötter

1 msk palm socker

Dem här Kryddor jag använder. Dem är inte så starka som röd curry pasta.



Gör så här, krydda salt och peppar kyckling och stek med smör tills den får fin färg. Tar ut och lägg åt sidan. I samma kastrull , häll i mer olja och fräs löken tills får fin färg, tillsätt vitlök, ingefära stek lite till. Lägg i chilli pasta båda och fräs en stunds. Lägg i kyckling, kokosmjölk, fisksås , palm socker och limeblad. Rör runt lite och låt gryta puttra 25 minuter.

Koka broccoli en separat kastrull med lättsaltat vatten 2minuter. Stäng av värmen och lägg i broccoli. Servera med önskar tillbehör.



Smaklig måltid.

75 visningar0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Hej alla här inne!

Jag har bytt blogg mina vänner och hoppas att att ni vill följa med andra bloggen. Ni går in https://www.khadijaskitchen.se Tack så jättemycket

bottom of page